Fox News ja Bill O’Reilly ovat ratkaisseet noin 13 miljoonaa dollaria viidellä naisella Sexua-häirinnästä ja sanallisista väärinkäytöksistä

Lauantaina a New Yorkin ajat Tutkimus kertoi, että konservatiivinen pundit Bill O’Reilly ja hänen työnantajansa Fox News ovat maksaneet yhteensä noin 13 miljoonaa dollaria viidelle naiselle estääkseen syytöksensä seksuaalisesta häirinnästä ja suullisesta hyväksikäytöstä käydäkseen oikeussalissa tai julkisuuteen.

Kaikki väittävät naiset ovat joko työskennelleet O’Reillyn kanssa tai ilmoittaneet hänen ohjelmastaan; heihin kuuluu nuorempi Fox News -tuottaja, Fox Business Networkin isäntä, O’Reilly Factor tuottaja, Fox News ankkuri ja säännöllinen ilmassa oleva persoonallisuus.

Niiden väitteet, joita naiset ovat esittäneet O’Reillyltä, vaihtelevat “väärästä kommentista” ja “ei-toivotuista eduista” “puheluihin, joissa se kuulosti kuin O’Reilly masturboi”. Ajat raportti. Ajat kertoo myös, että syytöksillä on yhteinen teema:

Raportointi ehdottaa mallia: O’Reilly luo joukon jotkut naiset vaikuttavana tekijänä, sillä hänellä on vaikutusvaltainen luku tarjoten hauskaa ja lupaus auttaa heitä ammattimaisesti. Sitten hän etsiisi itsensä parisuhteita heidän kanssaan, aiheuttaen jotkut pelkäävät, että jos he vaativat häntä, heidän uransa pysähtyisi.

Kaksi näistä siirtokunnista julkaistiin aiemmin: yksi vuonna 2004 Andrea Mackrisin kanssa, entinen O’Reilly Factor -tuottaja (9 miljoonaa dollaria, O’Reilly väitti hänen ostavan värähtelevän ja soitti hänet kuulostavan, kuten hän oli masturboinut) , ja toinen viime vuonna Juliet Huddy, entinen säännöllinen vieras O’Reillyn näyttelyssä (kuusi kuvaa). Ajat “Mackris’n tapauksessa Fox ja O’Reilly hakivat häntä etukäteen esiin kiristyksen väittämät”, väittäen, että hän oli yrittänyt kiristää 60 miljoonaa dollaria vastineeksi siitä, ettei hän ollut julkisesti “häpeällisiä ja surkeita” väitteitä hänestä, ” mukaan Ajat. Hän kärsi PTSD: stä kiistan jälkeen, ihmisten mukaan hänen haastatteluaan Ajat, eikä koskaan palannut työskentelemään yleislähetysuutisissa.

Huddy väittää, että O’Reilly “harjoitti seksuaalista suhdetta vuonna 2011, jolloin hänellä oli huomattava vaikutusvalta hänen puheaikaansa”, mukaan lukien “sopimattomien puhelujen” tekeminen ja yrittää suudella häntä. Ajat kertoo, että hänen 1.6 miljoonan dollarin suorituksensa saavutettiin syyskuussa, mutta kun Ajat ilmoittivat syytöksistä tammikuussa, Fox News ja O’Reilly “hylkäsi väitteet.”

Lauantain tutkimus paljastaa kolme muuta tapausta viiden tunnetun siirtokunnan loppuunsaattamiseksi: Kaksi, kuten Ajat kirjoittaa, olivat seksuaalisen häirinnän väittämiä. Rebecca Gomez Diamond, entinen Fox Business Network -verkko, lähetti O’Reillylle tallennettuja keskusteluja varmistaakseen väitteensä (joista ei ole tiedossa luottamuksellisuussopimusta) ja sai julkistamattoman summan vuonna 2011. Toinen, Laurie Dhue, entinen Fox News ankkuri, väitetty häirintä ja ratkaistiin yli miljoona dollaria vuonna 2016 mukaan Ajat. Aikaisin ratkaisu, jossa Fox Newsin entinen nuorempi tuottaja Rachel Witleib Bernstein, on peräisin vuodelta 2002 ja väitetystä verbaalisesta hyväksikäytöstä, jota muut työntekijät kokivat.

Näiden viiden asutuksen lisäksi kaksi muuta naista ovat väittäneet myös epätarkoituksen Ajat:

Wendy Walshin näyttelyn entinen säännöllinen vieras kertoi ajat sen jälkeen hän hylkäsi ennakon häneltä hän ei seurannut kautta averbal tarjota turvata hänelle kannattava asema verkossa. Ja Fox-uutisosaston isäntä nimeltä Andrea Tantaros kertoi O’Reilly seksuaalisesti häirinnän hänet viime kesänä hänelle verkossa ja hänet [Roger] Ailes [entinen Fox News].

Walshin tapauksessa O’Reilly väitetysti tarjoutui tekemään hänestä avustaja, mutta ei seurannut sen jälkeen, kun hän kieltäytyi kutsumasta mennä hänen hotellihuoneeseensa vuonna 2013 L.A.: n Hotel Bel-Airin jälkeen. Sen jälkeen, kun hänet suostui menemään palkkiin, hän väittää, että “hänestä tuli vihamielinen ja kertoi hänelle, että hän voisi unohtaa kaikki hänen antamansa uran neuvoja ja että hän oli yksin”, kertoo Ajat (hän myös kertoi hänelle, että hänen laukunsa oli ruma). Vaikka hän esiintyi näyttelyssä vielä neljä kuukautta, Ajat kirjoittaa, että “hän tunsi, että hän oli kylmä hänelle kamerassa”; hänet ilmoitettiin myöhemmin, ettei hän enää näyttäisi näyttelyssä. (Sen Ajat lainaa tietämätön lähde, joka sanoo, että Fox poistasi Walshin luokituksensa vuoksi hänen esiintymisensä vuoksi.)

“Minusta tuntuu pahalta, että jotkut näistä vanhoista käyttävät parittelustrategioita, jotka olivat hyväksyttäviä 1950-luvulla ja joita ei hyväksytä nyt”, Walsh kertoi Ajat. “Toivon, että nuoret miehet voivat oppia tästä.”

Walsh pyysi myös, miten työpaikan dynamiikkaa voidaan käyttää manipuloimaan naisia ​​ja kertoi Ajat että “romanttisia suhteita työpaikalla” ei pitäisi koskaan tapahtua, kun vallassa on epätasapaino, eikä kollegoita saa tahattomasti manipuloida seksin hankkimiseen jollekin. “

Fox News vastasi Ajat tutkitaan omalla lausunnollaan, joka sisältyy artikkeliin; se osoittaa, että he aikovat jatkaa O’Reilly’n seisomista. “Huolimatta siitä, että nykyinen tai entinen Fox Newsin työntekijä ei koskaan käyttänyt hyväkseen 21st Century Fox -palvelua Bill O’Reillyn huolta herättävän huolimatta jopa nimettömänä, olemme tarkastelleet näitä asioita viime kuukausina ja keskustelleet heille herra O’Reilly. “

Fox ei kommentoi sitä, onko O’Reilly ollut “koskaan kurinalaistunut” näiden väitteiden valossa.

Jos muistutusta tarvitaan, viime kesänä tapahtui seksuaalista häirintää koskeva väite, joka lopulta tuhosi Ailesin (hän ​​on kiistänyt väitteet ja yritys on ratkaissut vähintään kuusi naista, jotka ovat esittäneet seksuaalista häirintää koskevat väitteet häntä vastaan). O’Reilly’n kollega Megyn Kelly kertoi aikansa Ailesin seksuaalisesta häirinnästä muistelmassaan, ja O’Reilly marraskuussa järjesti hänet ilmaan (ei maininnut nimeään), koska hän ei puhu kenellekään siitä: “Jos joku on maksaa sinulle palkkaa, olet velkaa kyseisen henkilön tai yrityksen uskollisuus. Et pidä siitä, mitä työpaikalla tapahtuu, mene henkilöresursseihin tai jätä. “

On syytä huomata, että Ajat artikkeli mainitsee, että sekä nykyiset että entiset Fox Newsin työntekijät sanoivat, että he “pelkäsivät tehdä valituksia verkon johtajille tai henkilöstöosastolle.”

O’Reilly kiistää väitteet, Foxin lausunto jatkuu, mutta “O’Reilly on ratkaissut ne, jotka hän pitää henkilökohtaisena vastuuna.”

Isäntä teki myös oman lausuntonsa:

Aivan kuten muut merkittävät ja kiistanalaiset ihmiset. Olen haavoittuvia ihmisjoukkoja, jotka haluavat minun maksavan heitä välttämään negatiivista julkisuutta. Yli kymmenen vuoden ajan Fox News Channelissa kukaan ei ole koskaan tehnyt valitusta minusta henkilöstöosastolla jopa nimettömässä puhelinpalvelussa. Mutta mikä tärkeintä, olen isä kokenut syvästi lapsilleni ja jotka tekisivät jotain, jotta vältyttäisiin heiltä millään tavalla. Ja niin minä olen lopettanut kaikenlaiset kiistelyt lapsilleni. Työni pahin osa on tavoite, joka vahingoittaisi minua ja työnantajani Fox News Channelia. Nämä meidät areenalla ovat jatkuvasti vaarassa, samoin kuin perheemme ja lapset. Ensisijaiset pyrkimykseni ovat edelleen esittää väärä TV-ohjelma ja suojella niitä lähelläni.

Yhdysvaltain asianajotoimisto Manhattanilla tutkii parhaillaan Foxin rakenteiden sovittamista Ajat.

Samaan aikaan O’Reillyn esitys on tuonut 446 miljoonan dollarin mainostuloista vuosilta 2014-2016, kertoo Ajat, ja jatkaa ilmaa joka ilta klo 8.00 P.M.

Aiheeseen liittyviä artikkeleita:
-Dokumentit paljastavat Fox News salaa ratkaistu seksuaalisen häirinnän väitteet Bill O’Reilly
-Bill O’Reilly onnistui sovittamaan rasismiin ja seksismiin yhdellä sanalla Maxine Waters ja hänen hiuksistaan
-Raportti: Megyn Kelly kertoi tutkijoille, että Fox Newsin toimitusjohtaja Roger Ailes seksuaalisesti ahdisti häntä

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

27 − = 22